1112 - extract x file

The other day I couldn't extract 3d files from vvvv (link), so I tried again using a different way.

The way I used is as follows.

1. extract x files from vvvv
2. convert x files into obj files using another program
3. load them in maya

I think this way can be made an object which can be printed by a 3D printer.

/ 이전에 vvvv에서 3d file을 추출할 때에(link) 제대로 해보지 않고 포기한 것 같아서 이번에 다시 시도해보았다.

내가 이번에 사용한 방법은 다음과 같다.

1. vvvv에서 x file을 추출한다.
2. x file을 타 프로그램을 통해 obj 파일로 변환한다.
3. maya에서 불러들인다.

이 과정을 통해 3d print가 가능한 파일을 만들 수 있을 것이라고 생각한다. /

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1 / extract x file
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I composed my own writer patch to extract x files.

/ x file을 추출해내기 위해, 다음과 같이 x file writer 패치를 구성하였다. /

xfileWriter.v4p - 20131112

This patch is working well to extract x files from most of geometry meshes, but I couldn't extract any data from metaballs.

/ 하지만 몇몇 geometry mesh, 특히 metaballs 노드에서는 3D 형태에 대한 어떠한 정보도 추출되지 않았다. /


x file data from metaballs / sphere harmonic / sphere - 1112_xfileTest_001 - 20131112

I assumed some possible causes of this problem.

1. wrong x file writer patch
2. quite complex form
3. 3D object seems like real, but fake
4. occurred some errors in x file data

In case of number 1, it's not the cause because most of x meshes could be extracted by the x file writer patch except metaballs. And in case of number 2, sphere harmonic has a more complex form than metaballs. Also I thought metaballs are real 3D objects. Therefore I focused on the 4th possible cause.

/ metaballs 노드에서 파일이 제대로 추출되지 않는 원인을 다음 중 하나라고 가정해보았다.

1. x file writer 패치를 잘 못 구성해서
2. 형태가 너무 복잡해서
3. 3D처럼 보이지만 실제 3D가 아니기때문에
4. x file을 구성하는 정보에 오류가 생겼기때문에

metaballs를 제외한 대부분의 mesh에서는 x file이 정상적으로 추출됐기때문에 1번은 아닐 것 같고, 더 복잡한 형태의 sphere harmonic의 경우를 생각했을 때 2번도 아니라고 생각했다. 3번의 경우는 거의 불가능하다고 생각했기때문에 4번의 경우에 초점을 맞추고 진행해보았다. /

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I modified the patch using mesh and vertexBuffer nodes. These nodes were used to split 3D data and organize them as x files.

/ mesh와 vertexBuffer 노드를 사용하여 3D 형태를 다시 구성한 뒤, x file로 추출할 수 있도록 패치를 수정하였다. /


x file data from metaballs - 1112_xfileTest_002 - 20131112

As a result, I could extract proper x files from metaballs.

/ 그 결과, 정상적으로 x file을 추출해낼 수 있었다. /

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2 / convert x file
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Next, I used 3D exploration program to convert x files into obj files.

/ x file을 obj 파일로 변환하기 위해 3D exploration이라는 프로그램을 사용했다. /

screen capture in 3D exploration - 20131112

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3 / load into Maya
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And finally, obj files of metaballs could be loaded in Maya. There are a few missing faces but I think it has quite good quality.

/ maya에서 변환된 obj 파일을 불러들였다. 약간 깨진 부분도 있지만 대체적으로 괜찮은 것 같다. /

load the converted obj file into maya - 20131112


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