0930 - develop

I'm developing in several ways as below.

screen capture in maya - 20130926
screen capture in maya - 20130930
screen capture in maya - 20130930

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Also these anaglyph screens can be used for another graphic process of my thesis.


screen capture in maya - 20130930


0918 - concept for lo + hi-res printings

I thought about making some objects with laser cutting and 3d printing which are based on lo-fi and hi-fi, because Prof. Dave suggested I make a object of the vvvv screen with the 2 ways already mentioned.

지난번에 데이빗 교수님께서 vvvv 화면으로 레이저 커팅이나 3D 프린팅 작품을 만드는 것도 좋을 것 같다고 조언해주셔서, 어떤 형태로 만들 것인지 생각해보았다.

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When I projected vvvv screens with Prof. Dave this summer (link - media art blog), I felt that computer screens can have z depth because there are always hierarchies in all computing systems. Especially, hierarchies in vvvv patches can be placed into every single layer separately, and make depth systematic with connected lines. This structure is very similar to z depth screen from kinect, so this work will be developed with this kind of concept.

이번 여름에 데이빗 교수님의 도움을 받아 vvvv 화면을 투사했을 때 (link - media art blog), 컴퓨터 화면 그 자체에도 z depth가 존재하고 있다고 생각했다. 특히 vvvv와 같이 여러 개체들이 구조적으로 연결되어있는 화면에는 계층이 존재하기 때문에, 서로 다른 레이어에 위치한 계층이 선으로 연결되어 깊이감을 조성한다. 이러한 형태는 키넥트로 인식된 z depth 화면 구성과 매우 흡사하기 때문에 이와 연관시켜 작업을 진행하려고 한다.

projection video - visual complexity and electric signal - 20130613
installation photograph of projection - 20130613

-
Firstly I draw some images for modeling,
모델링을 하기 전에 어떤 식으로 만들 것인지 그려보았다.

note - 20130918

and made the vvvv screen which has hierarchy and depth using Maya.
It is not completed yet.

그리고 마야에서 계층에 따른 깊이감이 적용된 vvvv 화면을 만들었다.
아직 작업을 다 하지 않아서 완벽한 형태는 아니다.

original image - screen capture in vvvv - 20130912


hierarchy and depth of vvvv - 20130923


hierarchy, depth and connected lines - 20130923

This way which has z depth can demonstrate much more complex and detailed hierarchies at once, so it can make its structure more systematic and clear.

이런 식으로 vvvv 화면에 깊이감을 주었을 때, 기존에 우리가 평면적인 화면 상으로 볼 수 있는 것보다 더 복잡하고 많은 명령어를 한 번에 나타낼 수 있기 때문에 구조를 좀 더 짜임새 있고 명확하게 만들 수 있다고 생각한다.


0916 - vvvv test

I did some tests for making realtime tracking points.

First, I made some points and connect them with lines. I supposed they are tracking points.

screen capture in vvvv - 20130911

And modified a line can control its thickness according to a distance.


screen captures in vvvv - 20130912

I will connect it with other electric signals and see how it works.


0905 - concept for further work

note

The main concept is the relationship between the visible and the invisible.
Also this can demonstrate similarities between human and computer.

논문 전체를 관통하는 핵심 주제는 눈에 보이는 것과 보이지 않는 것 사이에 어떠한 관계가 존재하는가에 대한 것으로, 기술이 발전하면서 인간과 컴퓨터 간의 차이가 점차 줄어들고 있음을 작품을 통해서 보여주고자 한다.

-
I expect the result as follows.
따라서 다음과 같은 결과를 기대하고 있다.

1 - get motions and electric signals data from kinect, webcam, mouse, and etc electronics.
--- 키넥트, 웹캠, 마우스, 기타 전자기기에서 움직임과 전기신호 데이터를 추출한다.

2 - make a realtime graphic which can show the relationship between them.
--- 이 데이터를 서로 연결하여 이들 간의 관계를 보여줄 수 있는 실시간 그래픽을 제작한다.

3 - we can see a kinetic network between human and computer(electronics), but can't guess if each data is from human or computer. (like the turing test)
--- 이 실시간 그래픽 작품을 보는 관람객들은 본인의 움직임에 영향을 주는 다른 움직임을 확인할 수 있지만, 이 움직임의 원천이 인간인지 컴퓨터인지 쉽게 판단할 수 없다. (이는 튜링 테스트의 과정과 비슷하다)

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I wanted to follow these steps, but I'd better work them later. (perhaps someday)
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1_kinect experiment > 2_webgl + kinect > 3_install kinetic objects in an exhibition


0901 - vision and dimension

3D red cyan glasses

Some projects in this thesis contain anaglyph effects that can be seen by 3D red cyan glasses. I tried to find something between 2D and 3D, furthermore something between the visible and the invisible.


2013
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THESIS BLOG >


Human and Computer ;
The Visible and The Invisible

-
Hayoun Lee

-
Supervisor
Prof. David Hall





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인간과 컴퓨터 ;
보이는 것과 보이지 않는 것

-
이하연

-
지도교수
데이빗 홀 교수님


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